No stress, no glory. Maar…

Langdurige stress door work(over)load, (onuitgesproken) conflicten, moeilijke communicatie… is mentaal én fysiek erg uitputtend. Het legt je zenuwstelsel in een stevige stressknoop waardoor je emotioneel brein en je logisch verstand moeite hebben om in balans te blijven. Ook het stresshormoon cortisol put je lichamelijk en psychisch uit.

Het wordt moeilijker om je te concentreren, je slaapt slecht, staat elke ochtend vermoeid op, voelt je doorheen de dag continu opgejaagd, geraakt niet door je werk en kan niets meer verdragen… Een vicieuze cirkel, zo lijkt het wel.

Goed nieuws!

Je kan deze vicieuze cirkel —relatief eenvoudig— doorbreken met HART-COHERENTIE. Door 3 maal 3 minuten per dag ritmisch te ademen, breng je je systeem tot rust. Je gebruikt je ademhaling om je stressmechanisme te bedaren.

Dit brengt je hart in een staat van balans (ook wel coherentie genaamd). Je hart brengt je emotioneel en je verstandsbrein terug in balans. Je brein stuurt signalen naar je zenuwstelsel waardoor ook daar het evenwicht wordt hersteld.

Resultaat

Na 2 weken merk je al dat je kalmer bent, beter slaapt en minder snel opgejaagd bent. Wanneer je de methode langer toepast verbeterd ook je concentratie, reageer je minder emotioneel, sta je positiever in het leven en kan je beter om met stress-situaties.

Blijf stress de baas met hartcoherentie

Eenvoudig

3 maal 3 minuten per dag correct ademen

Wetenschappelijk

Werking van neurotransmitters en zenuwstelsel

Meetbaar

Met biofeedback apparatuur die het resultaat onmiddellijk zichtbaar maakt

Effectief

50% minder stress in 6 weken (wetenschappelijk bewezen)